Jak zmienia się rynek e-grocery w Polsce?

​Zakupu online są chętnie wybierane przez konsumentów, ceniących sobie wygodę i oszczędność czasu. Korzystając z takiej formy pozyskania niezbędnych w codziennym życiu produktów, nie trzeba bowiem stać w długich kolejkach i tracić pieniędzy na dojazd do sklepu. Warto wiedzieć, jak zmienia się rynek e-grocery.

Czym jest rynek e-grocery?

Usługa polega na zamawianiu produktów spożywczych drogą internetową. Transakcje może realizować z dowolnego miejsca, a termin i godzina dostawy dostosowywane są do preferencji konkretnego klienta. Chcąc dokonać zakupów, wystarczy mieć dostęp do Internetu. Sklepy z artykułami spożywczymi oferują wybór produktów za pośrednictwem swojej strony lub aplikacji mobilnej. Zakupy online, tak jak wizyty w stacjonarnym punkcie, premiowane są punktami, które można wymieniać na rabaty cenowe.

Jakie są rodzaje klientów?

E-grocery jest popularny wśród polskich konsumentów. Wiele osób nadal jednak woli kupować produkty, szybko tracące świeżość, w stacjonarnych marketach. Osoby, preferujące tradycyjne zakupy, podkreślają, iż supermarkety zlokalizowane są blisko ich miejsca zamieszkania, dzięki czemu nie trzeba wydawać pieniędzy na paliwo. Wśród innych zalet stacjonarnych punktów należy również wskazać dostępność produktów, wynikającą z wielkości sklepów, znajdujących się np. w centrach handlowych. W przypadku e-grocery trzeba natomiast liczyć się z dodatkowymi kosztami dostawy. Klient nie ma również możliwości zweryfikowania jakości warzywa czy też owoców bezpośrednio przed zakupem.

Prognozy rozwoju e-grocery

Analitycy przewidują, że e-grocery będzie stawał się coraz chętniej wybierany przez polskich konsumentów. Korzystny wpływ na ten sektor ma m.in. zwiększająca się sukcesywnie liczba paczkomatów oraz form płatności online. Od 2019 do 2021 roku transakcje w ramach e-grocer wzrosły o 123 procent. Duży wpływ na tę zmianę miała pandemia koronowirusa. Zakupy online mogą również być chętniej wybierane przez konsumentów ze względu na wprowadzenie niehandlowej niedzieli. O ile bowiem przez jakiś czas supermarkety potrafiły funkcjonować normalnie pomimo zakazu, o tyle obecnie panujące restrykcje są niemożliwe do ominięcia.

Handel elektroniczny stanowi wygodną i szybką formę zakupów. Z każdym rokiem można obserwować wzrastającą liczbę użytkowników, korzystających z tego rozwiązania. Właściciele supermarketów z pewnością będą wprowadzać różnorodne udogodnienia, mające zachęcić konsumentów do e-grocery.

Artykuł partnera