Funkcjonowanie firmy nie jest uzależnione tylko i wyłącznie od efektywności produkcji, promocji lub zarządzaniu dokumentami przez pracowników. To wszystko efekt odpowiedniego przygotowania, wiedzy i posiadania wszystkich przedmiotów umożliwiających porządek w biurze i sprawną pracę. Artykuły biurowe to często niedoceniany przez przedsiębiorców i menadżerów temat. Zobaczmy zatem, czego tak naprawdę mogą potrzebować pracownicy biura?
Cóż, z jednej strony więcej niż się wydaje. Z drugiej jednak zapewnienie optymalnych warunków do pracy biurowej nie musi być dużym wydatkiem – wystarczy podejść do tematu racjonalnie. Pierwszym krokiem do zapewnienia odpowiedniego wyposażenia biura jest przygotowanie listy potrzebnych artykułów biurowych.
Długopisy – oczywista podstawa do biura
Podstawą są długopisy. Chyba nikt nie może sobie wyobrazić biura, w którym nie byłoby długopisów oraz innych przyborów do pisania. Bez względu na to, jak duża część pracy może być wykonywana bezpośrednio na komputerze, każdy pracownik potrzebuje czasem szybko wykonać pewne notatki i zapiski. Wybierając artykuły do biura, warto zadbać o to, aby długopisy nie były tylko w kolorze czarnym i niebieskim, ale również kolorowe, co może być bardzo pomocne przy tworzeniu bardziej złożonych planów i notatek. Szczególnie istotny jest zakup długopisów z czerwonym wkładem.
Artykuły do pisania
Długopisy to jednak nie wszystko, czego potrzebują pracownicy biura. Jeżeli chcemy, aby praca przebiegała maksymalnie sprawnie i efektywnie, musimy również zadbać o zapewnienie marketów, tradycyjnych ołówków, korektorów, cienkopisów oraz zakreślaczy. To artykuły, które zawsze warto mieć pod ręką – nigdy nie wiadomo, co będzie potrzebne w konkretnej sytuacji. Nie możemy również dopuścić, aby wszystkie przybory leżały rozrzucone po biurkach pracowników lub co gorsze, po całym biurze. Aby tego uniknąć, potrzebujemy specjalnych pojemników, które będą idealnym miejscem na przechowywanie takich artykułów.
Notesy, kalendarze i papier do drukowania
Mamy już czym pisać, ale wciąż nie mamy na czym. Notesy to kolejne artykuł, który powinien obowiązkowo znaleźć się w każdym biurze. Przydatne są także praktyczne kalendarze. Pracowniczy mogą w nich szybko zanotować plan lub specjalne życzenia klientów. Rozpisanie skomplikowanego zadania może również pomóc w skuteczniejszym ukończeniu projektu. Jeszcze większą wagę dla efektywnej pracy w biurze ma papier do drukarek i do kopiarek. Mimo że technologia rozwija się w bardzo szybkim tempie, większość firm w dalszym ciągu „produkuje” ogromną ilość dokumentów w papierowej formie. W każdym biurze powinno się wiec znajdować co najmniej kilka lub nawet kilkanaście ryz papieru.
Co jeszcze powinno znaleźć się w każdym biurze?
Mamy przybory do pisania, mamy na czym pisać i drukować, ale co zrobimy z tym wszystkim później? Potrzebujemy „czegoś” do przechowywania wszystkich dokumentów. Najlepiej zaopatrzyć się w koszulki papierowe lub koszulki wykonane z tworzywa sztucznego. Poza tym musimy zaopatrzyć się w segregatory różnej wielkości oraz teczki. Innymi artykułami, którymi powinniśmy zaopatrzyć biuro są zszywki i zszywacze, kalkulatory, taśmy klejące, spinacze, dziurkacze, klej w sztyfcie oraz wizytownik.
Najważniejsze artykuły biurowe
Jak widać wyposażenie biura wiąże się z zakupem różnych artykułów, dlatego przygotowaliśmy listę, która może być wskaźnikiem tego, co trzeba kupić:
Długopisy
Ołówki
Korektory
Zakreślacze i cienkopisy
Notesy i kalendarze
Papier do drukowania
Teczki
Segregatory
Kalkulatory
Taśma
Zszywki
Zakup artykułów wspomnianych przez nas w artykule powinien sprawić, że pracownicy w biurze będą mogli poradzić sobie z każdym zadaniem.
No dokładnie. Dobrze zebrane konkrety. Bez tej wiedzy nie umrzesz ale każda lista "to do" jest dobra.