W 2020 r. liczba polskich użytkowników Instagrama przekroczyła 7,5 miliona. Co to oznacza? M.in. to, że wśród tak licznego grona, z pewnością znajdują się również Twoi potencjalni klienci. Warto, żebyś to wykorzystał.
Instagram to w końcu nie tylko popularny i prężnie działający serwis społecznościowy, lecz także rozbudowana platforma marketingowa, dostarczająca przedsiębiorcom zaawansowanych narzędzi do promocji marki, produktów i usług. Jej skuteczność potwierdzają m.in. statystyki dostarczane przez Facebooka, z których wynika, że niemal połowa (46%) użytkowników kupuje produkt zobaczony na Instagramie. Jak zatem wykorzystać profil firmowy do zdobywania klientów? Oto kilka podpowiedzi.
Określ, kim jest Twój klient
Nie sposób prowadzić efektywnego marketingu – i to nie tylko na Instagramie, ale w ogóle – bez dobrego zrozumienia, kim jest Twój klient. Dlatego zanim rozpoczniesz działania, koniecznie precyzyjnie określ swoją grupę docelową – to do niej będziesz kierować swoje komunikaty. Uwzględnij parametry takie jak wiek, płeć, lokalizacja, zawód, hobby, sposób robienia zakupów i korzystania z social mediów czy wreszcie potrzeby i problemy, z którymi się mierzą na co dzień. Zastanów się też, w jaki sposób Twoja oferta może pomóc w rozwiązaniu tych problemów oraz jakie potrzeby zaspokaja.
Twórz atrakcyjny content
Regularne aktualizowanie profilu o wartościowe dla odbiorcy treści to podstawa obecności w social mediach, w tym – na Instagramie. Zadbaj o dobre fotografie, przygotuj również oryginalne opisy. Pamiętaj o odpowiednich hashtagach, a także o publikacji w dniach i godzinach, w których Twoi odbiorcy są najaktywniejsi.
Nie ograniczaj się tylko do tradycyjnych postów w postaci zdjęcie + opis. Wykorzystuj też możliwości, które dają stories oraz relacje live. Praktyka pokazuje, że na treści tego typu użytkownicy reagują z dużym zaangażowaniem. A w końcu zaangażowanie to pierwszy krok do konwersji.
Buduj relacje z odbiorcami
Aby zgromadzić i zatrzymać przy sobie zaangażowane grono odbiorców, którzy następnie staną się klientami, należy budować z nimi trwałe relacje. Odpowiedzi na otrzymywane od nich wiadomości i komentarze są do tego doskonałym narzędziem.
Poza tym wcale nie musisz ograniczać się jedynie do czekania, aż użytkownicy Instagrama natrafią na Twój profil i wejdą z nim w interakcje. Przejmij inicjatywę – sam lajkuj i komentuj posty swoich potencjalnych klientów (nie zapominaj tylko, że Twoje reakcje powinny być szczere i niewymuszone).
Świetnym uzupełnieniem powyższych, bezpłatnych działań promocyjnych, może być płatna kampania na Instagramie. Portal daje w tym zakresie bardzo duże możliwości.
Kampanie na Instagramie mogą przybierać formę:
- Pojedynczych zdjęć,
- Reklamy karuzelowej, obejmującej od 2 do 10 zdjęć,
- Kolekcji,
- Wideo,
- Stories,
- Reklam w sekcji „Eksploruj”.
Za pomocą kampanii na Instagramie możesz też realizować różnorodne cele, koncentrując się np. na:
- Zasięgu,
- Ruchu,
- Aktywności (polubienia i komentarze),
- Wyświetleniach (w przypadku materiału wideo),
- Sprzedaży,
- Instalacjach aplikacji itp.
Przemyślana i dobrze ustawiona płatna kampania to sprawdzony sposób na pozyskanie klientów za pośrednictwem Instagrama. Wykorzystaj to!
Zostaw komentarz