Branża sprzedaży bezpośredniej może zaliczyć rok 2016 do udanych. Szacunkowa sprzedaż na świecie w tym sektorze wynosiła 182,6 miliardów dolarów. W stosunku do 2015 roku wzrosła niemal o 2%. Na przestrzeni lat branża odnotowuje zyski i wzmacnia swoją pozycję. Dla porównania w 2013 roku sprzedaż bezpośrednia wynosiła 156,9 miliardów dolarów.
W 2016 roku konsumenci byli szczególnie zainteresowani produktami wellness, co jest nowością. Stanowiły największą kategorię sprzedanych produktów (32%). Na kolejnych pozycjach znalazły się kosmetyki i produkty do pielęgnacji osobistej (25%), a dalej sprzęt AGD (12%). Katarina Molin, będąca dyrektorem wykonawczym w Europejskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej Seldia zauważa, że „konsumenci coraz częściej skupiają się na zdrowiu i urodzie, bez względu na wiek”. W Polsce, według danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB), nadal najczęściej sprzedawaną kategorią były kosmetyki (60%), następnie suplementy diety (11%) i sprzęt AGD (11%).
„Konsumenci coraz częściej skupiają się na zdrowiu i urodzie, bez względu na wiek” – przekonuje Katarina Molin, będąca dyrektorem wykonawczym w Europejskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej (Seldia). Klienci byli szczególnie zainteresowani wellness, co jest nowością. Wellness to wszystkie zabiegi i produkty związane ze zdrowiem, poprawą samopoczucia, czy aktywnością fizyczną. Stanowiły największą kategorię sprzedanych artykułów (32%). Na kolejnych pozycjach znalazły się kosmetyki i produkty do pielęgnacji osobistej (25%), a dalej sprzęt AGD (12%). Według danych PSSB w Polsce w roku 2016 nadal najczęściej sprzedawaną kategorią były kosmetyki (60%), następnie suplementy diety (11%) i sprzęt AGD (11%).
Aż w 23 krajach sprzedaż przekracza 1 miliard dolarów. Pięć z nich to kraje europejskie. Europa jest trzecim, co do wielkości rynkiem sprzedaży z 20-procentowym udziałem w obrotach globalnych. Region nieustannie się umacnia, a przyszłe prognozy są bardzo obiecujące. Wśród dziesięciu najlepiej rozwijających się rynków można wymienić m.in. Niemcy, Francję oraz Wielką Brytanię. To one w Europie odnotowały największy wzrost. Wśród tej piątki znajduje się również Polska.
Sprzedaż bezpośrednia to aktywizacja zawodowa na całym świecie. Obecnie ponad 107 milionów niezależnych przedstawicieli zajmuje się sprzedażą bezpośrednią. Jest to o 3% więcej niż w roku 2015. W Polsce już ponad 980 tys. osób współpracuje z firmami sprzedaży bezpośredniej. „Handel detaliczny będzie zawsze kanałem konkurencyjnym, w którym wymagania konsumentów będą postępowały. Mimo to, wzrost sektora sprzedaży bezpośredniej pokazuje, że kanał sprzedaży, który oferuje konsumentom bezpośrednie i osobiste relacje, jest cenionym sposobem na zakupy”. – mówi Katarina Molin
z Seldii.
Zostaw komentarz